Välkommen!

Man skulle kunna säga ”Hello World!” här men jag låter bli…

Jag har tidigare startat bloggar men har efter en tid tappat lusten och låtit det hela rinna ut i sanden. Nå, hursomhelst tänkte jag nu göra ett lite annorlunda försök. Den här gången skall jag bara publicera texter när jag känner för det och bara när jag faktiskt har något att tillägga.

Vad kommer jag skriva om? Ja, det blir främst inom 3 intresseområden;

  • Systemutveckling/Programmering
  • Poker
  • Diablo 3

Varför dessa områden? Jo, jag älskar att programmera och jobbar som systemutvecklare. Jag har extremt bred kompetens då jag har kunskap inom flertalet olika programmeringsspråk och verktyg, t.ex. Visual Basic (4 / 5 och 6), C++, LotusScript, Java, HTML, CSS, JavaScript, PHP – bara för att nämna några. Jag kommer därför att använda den här bloggen för att fördjupa mig inom framförallt Java som jag känner är det som erbjuder mig det jag eftersöker just nu.

Poker: Jag är extremt intresserad hobbyspelare. Kanske inte så speciellt duktig. Min bankrulle står still – jag spelar ihop nästan exakt lika mycket som jag förlorar, vilket känns stundom lite frustrerande, men å andra sidan så är min hobby ”gratis”!

Diablo 3 är mitt PC-spel jag spelar mest just nu när jag inte spelar poker. Underbar känsla att spela ett hack-n-slash-spel där man slipper att tänka, och kan bara spela för att se blodet stänka och samla ihop guld o andra värdesaker… Spelet är inte svårt – bara underhållande! Precis som jag vill ha det.

Väl mött!

Kommentera

